نقد و تحلیل سیاستهای دولت دوازدهم

بررسی و نقد و تحلیل عملکرد و سیاستهای دولت دوازدهم

یادداشت ;3 مطلب پیرامون سند 2030

درباره سند 2030 گفته ها بسیار است. اما خلاصه آنها را در سه مطلب به عرضتان می رسد:


مطلب اول:

باتوجه به اینکه پذیرش این سند اختیاری بوده است, مگر ما خودمان نمیتوانیم سند 2030 بنویسیم که باید از یک نهادی که تابع کشورهای استعمارگر است، سند بگیریم و بعد آنرا اصلاح کنیم؟ آن هم سندی که برمبنای فرهنگی کاملا متفاوت از فرهنگ ما نوشته شده؟

در حالیکه خودمان سند تحول بنیادینی داریم که بوسیله ی بسیاری از نخبگان نوشته شده و به فرمایش مقام معظم رهبری، ما را از وابستگی آموزشی به دیگران بی نیاز می سازد. و حال با اجرای 2030 ,سند تحول بنیادین ملی خودمان، که بر پایه ی فرهنگ و تمدن خودمان نوشته شده، مهجور می شود.

مطلب دوم:
بر فرض که خواستید قبول کنید; آیا نباید اینکار با مطلع کردن و کسب اجازه از متولی آن, که شورای عالی انقلاب فرهنگی است,که قوانین آموزشی و فرهنگی باید به تصویب این شورا برسد, باشد؟ آیا نباید مجلس شورای اسلامی در جریان باشد؟
آیا نباید رهبری در جریان باشد؟

مطلب سوم:
حال که با سلیقه خودتان پیش رفتید و اجرا هم کردید و سند گرانبهای تحول بنیادین را هم لغو کردید و رهبری هم با بصیرت خود , جلو این کار را گرفتند, پس از همه اینها, آیا این درست است که در تریبون‌های مختلف و مهم, این مطلب را بیان کنید که :"برخی زود قضاوت کردند و مطالب را ناصحیح به رهبری عرض کردند و ایشان را نگران کردند"!؟ با این گفته ی شما, تصوری که از رهبر معظم انقلاب اسلامی در اذهان ایجاد می شود, کسی است که از همه جا بی خبر است ,جهان را نمی‌شناسد و فقط به گفته ی اطرافیانش گوش میکند و احساسی عمل میکند! حال آنکه رهنمودهای ایشان در این چند دهه خلاف این امر را ثابت می کند. زیرا از ویژگی های رهبر جامعه اسلامی این است که بدون تحقیق و مشورت و تفکر تصمیم نگیرد و همچنین باید زمان شناس و عادل و با درایت و بصیرت باشد, که شما با این گفته هایتان تمام اینها را زیر سوال بردید! درحالیکه این مسیری که انقلاب تا اینجا آمده و دستاورد های عظیمی که در زمینه های مختلف علمی و سیاسی و اقتداریی و امنیتی, بدست آورده بدلیل هدایت های ایشان و تلاش جهادی جوانان انقلابی پیرو ایشان بوده است.


حال که واقعیت سند 2030 آشکار شده و مراجع عظام و رهبر انقلاب و تحلیلگران و مفسران مختلف دارای علم و تجربه, درباره آن سخن گفته اند ,همچنان دولت اصرار دارد که اجرای این سند اشکالی ندارد.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
این وبلاگ مکانی است برای گردآوری نظرات و تحلیلهای منتقدان و تحلیلگران، پیرامون دومین دوره ی ریاست جمهوری آقای حسن روحانی، تا زوایای مختلف این دولت، در دسترس عموم دوستداران جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و مسئولیت هر نظر و نقدی بر عهده ی منبع آن است.
Designed By Erfan Powered by Bayan