نقد و تحلیل سیاستهای دولت دوازدهم

بررسی و نقد و تحلیل عملکرد و سیاستهای دولت دوازدهم

تحلیل/چرا سازش هزینه دارد؟

چرا سازش هزیه دارد؟


دکتر رضا سراج:

 راهبردهای آمریکا علیه ایران به فاز اجرا منتقل می‌شود! این راهبردها از مدت‌ها قبل توسط مجله «فارین افرز» تحت عنوان  «برنامه آمریکا برای سخت گیری به ایران» در قالب چهار راهبرد تئوریزه شده است. 

راهبردهای سخت‌گیری به ایران 

  1.  اصلاح و ارایه مجدد برجام : «با توجه به جنبه‌های نگران کننده‌ای که در برجام وجود دارد، رئیس جمهو  بعدی آمریکا باید آن را اصلاح کند...بسیج نمودن تعداد زیادی از کشورها برای حمایت از تغییرات در برجام، این مساله را ممکن خواهد ساخت.»

  2.   اجبار و انزوا : «ایالات متحده علاوه بر تجدیدنظر در برجام، باید ایران را بخاطر اقداماتش در منطقه، حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر تنبیه نماید...باید با بازگست تحریم ها تا جایی که ممکن است ایران را از اقتصاد جهانی جدا نماییم. باید کمپینی برای جنگ سیاسی علیه ایران تشکیل داد که نارضایتی مردم ایران از حکومت را تشدید کرده و تفرقه را در دایره حاکم (حاکمیت) تعمیق نماید...باید تلویزیون، رادیو و شبکه های اجتماعی این پیام را (برای مردم ایران) ایجاد نماید که حکومتی با محوریت روحانیت تنها موجب محرومیت اقتصادی و سیاسی می‌گردد.» 

  3.  عقب گرد در منطقه : «واشنگتن هنگامی که در حال اجرای فشار اقتصادی و تفرقه افکنی در جامعه ایران است، نباید از پس زدن نفوذ این کشور در خاورمیانه غافل بماند...به چالش کشاندن دستاوردهای ایران در منطقه و افزایش هزینه‌های تهران در این زمینه، می‌تواند یکی از راه‌های پیش روی آمریکا باشد.» 

  4.  پیوند با یکدیگر : «تضعیف ایران در منطقه باید با تلاش برای بازگشت اعتماد اسرائیل و کشورهای خلیج فارس به آمریکا همراه باشد.»


راهبردهای چهارگانه آمریکا، از یک سو هزینه‌های سازش را نمایان می‌سازد و از سوی دیگر بیانات رهبر انقلاب در سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را رمزگشایی می‌کند.

محمدعلی حسینی
۱۶ خرداد ۹۶ , ۱۹:۵۵
سلام ... موفق باشید 

هزینه اشتباه تایپ شده ( هزیه )‌ !

پاسخ :

سلام...

بله، تصحیح شد :)

پاینده باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
این وبلاگ مکانی است برای گردآوری نظرات و تحلیلهای منتقدان و تحلیلگران، پیرامون دومین دوره ی ریاست جمهوری آقای حسن روحانی، تا زوایای مختلف این دولت، در دسترس عموم دوستداران جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و مسئولیت هر نظر و نقدی بر عهده ی منبع آن است.
Designed By Erfan Powered by Bayan