نقد و تحلیل سیاستهای دولت دوازدهم

بررسی و نقد و تحلیل عملکرد و سیاستهای دولت دوازدهم

صدور فرمان انقلاب فرهنگی با فرمان «آتش به اختیار»

مسعود معینی‌پور، عضو هیات علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع):

به نظر می‌رسد رهبری با فرمان« آتش به اختیار»فرمان آغاز یک انقلاب فرهنگی جدید برای اصلاح ساختارها را صادر کردند و اینکه جوانان مومن انقلابی متشکل و قانونمند باید دردها را بشناسند.

آتش به اختیاری را این روزها به گونه‌های مختلف تفسیر کردند و حتی تاویلات فراوانی را نیز برای آن برشمردند؛ اما اولین تبادر ذهنی از این فرمان فرمانده این است که سیستم و ساختار رسمی جمهوری اسلامی دچار اختلال شده و تا اطلاع ثانوی انقلاب اسلامی را باید با تکیه بر آتش به اختیاران انقلابی یا همان رویش‌های انقلاب، اعتلا بخشید و امتداد داد.

🔹ساختار و کالبد جمهوری اسلامی بنا بود حقیقت انقلاب اسلامی را محقق کند؛ اما ظاهرا بیمار شده است. در بحبوحه انتخابات 96 رهبری حکیم پرده از یک مین گذاری فرهنگی برداشت و سخن از اختلال ساختار گفت و از شورای عالی انقلاب فرهنگی گلایه کرد ؛اینکه سندی خارج از ساختار جمهوری اسلامی بخواهد مبنای عمل جمهوری اسلامی باشد بدون اینکه مبنا و مسئله های جمهوری اسلامی در آن رعایت شده باشد کلیدی ترین گلایه او بود .سند ۲۰۳۰ فارغ از هر محتوا، سندی بود برآمده از مبنای تمدن رقیب برای تربیت انسانی در تراز لیبرالیسم و سکولاریسم.

🔹واقعیت این است که در سیاستگذاری عرصه فرهنگ و علم، در نظام تقنین، برنامه ریزی و اجرا ضعف‌ها و اختلالات اساسی وجود دارد که امروز ما را در عرصه فرهنگ و علم دچار ضعف کرده است و این صرفا مختص به شورای عالی انقلاب فرهنگی یا وزارت ارشاد نیست.

🔹به نظر می‌رسد رهبری با این فرمان آغاز یک انقلاب فرهنگی جدید برای اصلاح ساختار ها را صادر کردند و اینکه جوانان مومن انقلابی متشکل و قانون مند درد ها را بشناسند و برآمده از مبانی و در چارچوب قانون اساسی کمر همت به رفع مشکلات ببندند تا در روندی طبیعی ساختار ها رسمی جمهوری اسلامی نیز اصلاح شوند. پیشنهاد میکنم سخن رهبری را در چارچوب تقلیل گرایانه سیاسی نخوانیم.

منبع


پی نوشت: ناگفته نماند که برخی برای القای تنش، قصد دارند این فرمان رهبری را اعلان جنگ به رئیس جمهور نشان دهند! باید در مواجهه با این جریانات خیلی مراقب باشیم

پارکاب 12
۲۳ خرداد ۹۶ , ۰۱:۲۰
سلام ممنون از این پست کلیدی
موفق باشید
دنبال میشوید

پاسخ :

سلام...
مویّد باشید
محمد رضا اعظمی راد
۲۵ خرداد ۹۶ , ۰۸:۵۰
سلام بله مطلب خیلی مهمی را مقام معظم رهبری بیان کردند و لازمه آن این است که همه سربازها بصیرت کافی داشته باشند
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
این وبلاگ مکانی است برای گردآوری نظرات و تحلیلهای منتقدان و تحلیلگران، پیرامون دومین دوره ی ریاست جمهوری آقای حسن روحانی، تا زوایای مختلف این دولت، در دسترس عموم دوستداران جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و مسئولیت هر نظر و نقدی بر عهده ی منبع آن است.
Designed By Erfan Powered by Bayan