نقد و تحلیل سیاستهای دولت دوازدهم

بررسی و نقد و تحلیل عملکرد و سیاستهای دولت دوازدهم

خطر بازگشت بنی صدریسم

دکتر رضا سراج:

بنی‌صدر رای مردم را ضایع کرد!


رهبرانقلاب در دیدار با مسئولین نظام، فرمودند : «کشور را دوقطبی نباید کرد؛ مردم را به دو دسته نباید تقسیم کرد. [مثل] آن حالتی که در سال 59 متأسفانه رئیس جمهور وقت، مردم را به دو دسته مخالف و موافق تقسیم کرد. نباید با تقسیم کردن مردم، کار بزرگ ملت در انتخابات را ضایع کرد.»


♦️چگونه بنی صدر رای مردم را ضایع کرد؟

  1. ایجاد دو قطبی‌سازی در حاکمیت و جامعه
  2. اتهام‌ زدن ناروا به منتقدین و اهانت به آنان  
  3. خارج نمودن انقلابی‌ها از صحنه اداره کشور
  4. اداره کشور بدون اصول و ارزش‌های انقلاب 
  5. حاکم نمودن لیبرال‌ها به جای خط امامی‌ها 


بنی‌صدر پس از انتخابات، در اولین گام، به دو قطبی ‌سازی در حاکمیت و جامعه مبادرت ورزید. مرور اظهارات روحانی در اولین روزهای بعد از انتخابات اخیر و تلاش برای تقسیم جامعه به دو گروه افرادی که به او رای داده و افرادی که به او رای نداده‌اند، خطر بازگشت به #بنی‌صدریسم را گوشزد می‌کند. روحانی بلافاصله بعد از پیروزی گفت : «انتخابات 29 اردیبهشت، انتخاب میان دو نوع تفکر بود. این پیروزی پیروزی صلح و آشتی بر تنش و خشونت بود.» #بنی‌صدریسم به معنای بازگشت به حاکمیت دوگانه، ایجاد شکاف ملی و بی‌ثبات شدن محیط داخلی است.

منبع

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
این وبلاگ مکانی است برای گردآوری نظرات و تحلیلهای منتقدان و تحلیلگران، پیرامون دومین دوره ی ریاست جمهوری آقای حسن روحانی، تا زوایای مختلف این دولت، در دسترس عموم دوستداران جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و مسئولیت هر نظر و نقدی بر عهده ی منبع آن است.
Designed By Erfan Powered by Bayan