نقد و تحلیل سیاستهای دولت دوازدهم

بررسی و نقد و تحلیل عملکرد و سیاستهای دولت دوازدهم

اهداف تحریم‌های جدید آمریکا

دکتر رضا سراج:پس از تصویب طرح جامع تحریم‌های ایران در سنا، چنانچه تحریم‌های جدید در مجلس نمایندگان نیز مصوب گردد؛ جدول راهبردی آمریکا علیه ایران کامل خواهد شد.


♦️چرایی تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

  1. ممانعت از انجام سرمایه گذاری خارجی در ایران
  2. امنیت‌زدایی از ایران با تحریم موشکی و تسلیحاتی 
  3. اعمال تحریم‌های جدید به بهانه موضوع حقوق بشر
  4. زمینه‌سازی برای ایجاد دوگانگی در حاکمیت ایران


🔹تحریم‌های جدید آمریکا از یک طرف ریسک سرمایه گذاری خارجی در ایران را افزایش می‌دهد و اقتصاد ایران را با محدودیت‌های بیشتری مواجه می‌سازد و از طرف دیگر، با نشانه گرفتن بخش دفاعی کشور، امنیت زدایی از ایران را در دستور کار قرار می‌دهد. اکنون هزینه‌های برجام از حوزه اقتصاد به بخش امنیت و اقتدار کشور رسیده است. آمریکا با تحریم‌های جامع علیه ایران، ایجاد دوگانگی در حاکمیت و شکاف ملی را به انتظار نشسته است. در آینده‌ای نزدیک، همنوا و همگام با آمریکا، از داخل ایران نیز صداهایی علیه بخش‌های دفاعی و اقتدار کشور شنیده خواهد شد. شبکه همکار داخلی غرب در ایران، عدم گشایش اقتصادی و تصویب تحریم‌های جدید را متوجه این بخش خواهد نمود و برای رفع تحریم‌ها، محدودیت فعالیت آنان (برجام منطقه‌ای، موشکی و...) را پیشنهاد خواهد داد. در این ارتباط جهت کامل شدن بازی آمریکا برای حاکمیت دوگانه و شکاف ملی در ایران و پذیرش برجام‌های 4،3،2 اقدامات بی‌ثبات ‌ساز با عقبه سعودی-تکفیری احتمالا تداوم می‌یابد تا تسریع کننده (کاتالیزور) بازی دلخواه آمریکا گردد.


منبع

شرمندهٔ یابن الحسن
۰۲ تیر ۹۶ , ۱۸:۴۶
بسیارعالی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
این وبلاگ مکانی است برای گردآوری نظرات و تحلیلهای منتقدان و تحلیلگران، پیرامون دومین دوره ی ریاست جمهوری آقای حسن روحانی، تا زوایای مختلف این دولت، در دسترس عموم دوستداران جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و مسئولیت هر نظر و نقدی بر عهده ی منبع آن است.
Designed By Erfan Powered by Bayan