نقد و تحلیل سیاستهای دولت دوازدهم

بررسی و نقد و تحلیل عملکرد و سیاستهای دولت دوازدهم

دو گمانه و یک واقعیت درباره ادعای اهانت به روحانی

محمد ایمانی: دیروز در حاشیه راهپیمایی عظیم و ضد صهیونیستی روز قدس، چند نفر در کنار آقای روحانی ، شعار مرگ بر منافق و "روحانی _ بنی صدر، پیوندتان مبارک" دادند. این عده یا مردم عادی بودند که به بی حرمتی های چند ماه اخیر روحانی، واکنش آمیخته با هیجان نشان داده اند. و یا عناصر ماموریت داری که برنامه داشته اند تا از این طریق برای روحانی مظلوم نمایی کنند؛ چنان که به فاصله چند دقیقه، فضای مجازی پر شد از مظلوم نمایی و اینکه به رئیس جمهور توهین شده است. اما هر طور که این حاشیه را تحلیل کنیم، باید روی عنوان #اهانت قدری تامل کرد.

چگونه است که وقتی آقای روحانی باد به دماغ می اندازد ، رگبار اهانت و اتهامات خلاف واقع را به سمت به منتقدان دانشگاهی و حوزوی و علمای برجسته و سپاه و بسیج و ... می گیرد و با افتخار لبخند می زند، سیاسیون و رسانه های همسو با دولت نه تنها ترش نمی کنند، بلکه حتی برای او کف می زنند و هورا می کشند  اما برای یک حاشیه چند نفره در راهپیمایی عظیم روز قدس (با فرض اینکه مهندسی تیم عملیات روانی نزدیک به دولت نباشد) کف بر لب می آورند و فریاد وامصیبتا سر می دهند؟ یک بام و دو هوا چرا؟!


♦️مگر #اهانت_بد و #اهانت_خوب داریم؟ یعنی اگر کسی عنوان ریاست جمهوری را یدک بکشد و به منتقدان فرهیخته ، القابی مانند " مزدور، بی شناسنامه، ترسو، افراطی، جیب‎بر، مستضعف فکری، متوهم، بزدل ، کاسب تحریم، فاسد، عقب مانده، تازه به دوران رسیده ، عصر حجری و ... " نثار کند، شایسته است اما اگر چند نفر او را منافق بخوانند و با بنی صدر مقایسه کنند، کار ناشایستی کرده اند؟ اگر پای مشاوران امنیتی و عملیات روانی آقای روحانی در کار نباشد، باید گفت او مشتی از خروار را می درود که خود کِشته و آب داده است. چرا هیچ یک از مدعیان امروز، یک بار به بی نزاکتی های 4 ساله آقای روحانی اعتراض نکرده اند تا باور کنیم که صداقت دارند؟

منبع



پی نوشت: مسلما این کار ,کار شایسته ای برای نیروهای انقلابی نبود، چرا که رهبر انقلاب صراحتا نسبت به این مسئله هشدار داده اند[1]. هر چه که باشد، این ماجرا به دست آویزی برای مظلوم نمایی دولت تبدیل  خواهد شد.

1. نظر رهبر انقلاب:

این را هم عرض بکنیم؛ این که من از بعضی مسئولان و سران کشور گله‌گزاری کردم، موجب نشود که حالا یک عده‌ای راه بیفتند، بنا کنند علیه این و آن شعار دادن؛ نه، بنده با این کار مخالفم.

اینکه شما یک نفر را به عنوان ضد ولایت، ضد بصیرت، ضد چه، مشخص کنید، بعد یک عده‌ای راه بیفتند علیه او شعار بدهند، بنده با این کارها مخالفم؛ این را من صریح بگویم.
بارها به کسانی که میتوانند جلوی این چیزها را بگیرند، تذکر داده‌ام. آن کسانی که این کارها را میکنند، اگر واقعاً حزب‌اللّهی و مؤمنند، خب نکنند. می‌بینید که تشخیص ما این است که این کارها به ضرر کشور است. با احساساتشان راه بیفتند اینجا، آنجا، علیه این شعار بدهند، علیه آن شعار بدهند.
بخشی از سخنان رهبر انقلاب در  ۲۸ بهمن ۹۱

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
این وبلاگ مکانی است برای گردآوری نظرات و تحلیلهای منتقدان و تحلیلگران، پیرامون دومین دوره ی ریاست جمهوری آقای حسن روحانی، تا زوایای مختلف این دولت، در دسترس عموم دوستداران جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و مسئولیت هر نظر و نقدی بر عهده ی منبع آن است.
Designed By Erfan Powered by Bayan