نقد و تحلیل سیاستهای دولت دوازدهم

بررسی و نقد و تحلیل عملکرد و سیاستهای دولت دوازدهم

رمزگشایی از عُریان‌گویی روحانی

دکتر رضا سراج: آقای روحانی اخیراً گفته اند که «قوی‌ترین کشور در منطقه نباید به عنوان هدف اول دنبال شود...امروز باید به فکر منطقه قوی و قوی‌تر باشیم و بایستی رقابت‌های مخرب و نابجا را کنار گذاشت[1].»


♦️اشکالات سخنان روحانی در کجاست؟

  1. مغایرت صریح با مبانی دینی ( آیه 60 سوره انفال)
  2. مغایرت با مبانی انقلاب در حمایت از مقاومت اسلامی
  3. مغایرت با اهداف ملی در سند چشم انداز 1404
  4. مغایرت با منافع ملی (توسعه عمق راهبردی‌ ایران‌ )
  5. مغایرت با امنیت ملی و تضعیف جنبه‌های بازدارندگی


🔹عریان گویی اخیر روحانی، دیگر سهل‌ اندیشی و اشتباه محاسباتی وی نیست؛ بلکه آشکار سازی مبانی غلطی است که هدف آن نرمالیزاسیون انقلاب اسلامی و هضم و هدم آن در جهانی سازی است. این اظهارات عُریان، در حقیقت مبانی و زیرساخت برجام‌های هفت گانه‌ی مد نظر جریان نفوذ و حلقه‌های میانجی برای تغییر هویت انقلاب اسلامی (ترمیدور انقلاب) است. به عبارت دیگر روحانی مشکلات منطقه را ناشی از غرب سلطه‌گر به ویژه آمریکا و اسرائیل نمی‌داند؛ بلکه مشکل را در هویت و ماهیت انقلاب اسلامی می‌بیند. با این شرایط روحانی عملا به دنبال ایرانِ غیر اسلامی، غیرانقلابی، ضعیف و ناامن است که تنها باید منافع و امنیت خود را از طریق مذاکره، گفتمان و همزیستی با آمریکا، اسرائیل و آل‌سعود تامین کند.

منبع


پی نوشت:

1.همایش بین المللی مقابله با گرد و غبار

تنها ...
۱۷ تیر ۹۶ , ۱۳:۱۶
++

پاسخ :

-_-
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
این وبلاگ مکانی است برای گردآوری نظرات و تحلیلهای منتقدان و تحلیلگران، پیرامون دومین دوره ی ریاست جمهوری آقای حسن روحانی، تا زوایای مختلف این دولت، در دسترس عموم دوستداران جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و مسئولیت هر نظر و نقدی بر عهده ی منبع آن است.
Designed By Erfan Powered by Bayan