نقد و تحلیل سیاستهای دولت دوازدهم

بررسی و نقد و تحلیل عملکرد و سیاستهای دولت دوازدهم

فتنه 78 | قرارداد توتال | دلالان نفت و دیپلماسی!

زهرا طباخی: دلالان مشترک نفت و دیپلماسی!


▪️حالا که بحث خاطرات 18 تیر 78 ژانر شده بد نیست بگوییم که برگزار کننده کنفرانس قبرس "حسین عالیخانی" دلالی نفتی رابط سیا و هماهنگ کننده آن خانواده نفتی "باقر نمازی" و "تریتا پارسی" جوان بودند که آن زمان دستیار "هوشنگ امیراحمدی" بود! 


حسین عالیخانی- برگزار کننده کنفرانس قبرس قبل از کودتای 18تیر- رابط سیا بود و عوامل شهیر امنیتی آمریکا، اصلاح طلبان و دلالان نفتی را در مرکز گفتگوی جهانی که به خاتمی هدیه کرده بود،جمع کرد[2]

▪️برای آمریکایی ها فرقی ندارد که نام کنفرانس و هدف از گردهمایی با حضور اصلاح طلبان، روحانیون تجدیدنظرطلب یا سیاسیون قدرت طلب ایرانی چیست...هدف مهم از هر توافق و تعامل، تسلط بر سیاست خارجی ایران با هدف کنترل بر حوزه نفت و گاز بوده و هست. 

دقیقا به همین دلیل است که موضوع "قرارداد توتال" و"معاهده تغییر اقلیم پاریس" بعنوان ابزار کنترل "تولید انرژی" در جهان با برچسب اولین توافقات دیرهنگام پس از برجام مهم است. آمریکایی های نئولیبرال چند هدف مهم برای توجیه ضرورت توافق با ایران عنوان کرده بودند:


  1. سیاست خارجی ایران تغییر کند.
  2. دیپلماسی انرژی آمریکا تثبیت شود.


اتفاقی نیست که دلالان نفت و گاز ایران در بازارهای بین المللی همگی از رابطین سیاست خارجی ایران و غرب هستند. کسی که بتواند نیازهای کشور را در حوزه اقتصاد تامین کند، در سیاست خارجی و داخلی نیز قدرت خواهد گرفت. از بیژن خواجه پور داماد خاندان نمازی تا بابک زنجانی و سپاه! 

پس فرق سپاه و دلالان غربگرا چیست⁉️پاسخ کوتاه است: تولید بومی و خودکفایی به ضرر "دلال خارجی" است!


 پس سیاست خارجی ایران را ابتدا با فتنه 88 در حوزه امنیت داخلی تهدید کردند، سپس با کودتای اقتصادی در حوزه ارز و سکه دولتی که مدعی سیاست خودکفایی بود تضعیف نمودند و دست آخر با چهره های سیاسی غربگرا کار را تمام کردند. هدف از همه این تلاش ها این بود که بتوانند توتال و آنی و شل و اگزون موبیل را به ایران بازگردانند. تولیدکنندگان و صنعتگران بومی را شکست داده و از قدرت گرفتن آنها در عرصه سیاست ایران جلوگیری کنند. ایران باید رقیب عربستان در خام فروشی و جذب شرکت های نفتی خارجی باشد، نه رقیب کشورهای تولید کننده و ابرقدرت! به دیگران هم بگویید!


منبع

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
این وبلاگ مکانی است برای گردآوری نظرات و تحلیلهای منتقدان و تحلیلگران، پیرامون دومین دوره ی ریاست جمهوری آقای حسن روحانی، تا زوایای مختلف این دولت، در دسترس عموم دوستداران جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و مسئولیت هر نظر و نقدی بر عهده ی منبع آن است.
Designed By Erfan Powered by Bayan