نقد و تحلیل سیاستهای دولت دوازدهم

بررسی و نقد و تحلیل عملکرد و سیاستهای دولت دوازدهم

بازخوانی پشت صحنه فتنه 78

دکتر رضا سراج:

در طراحی و اجرای فتنه 78 شاهد هماهنگی و هم‌افزایی بازوی امنیتی و جنگ روانی اصلاحات و شبکه سازماندهی شده سلطنت‌ طلبان بودیم. اما از این هماهنگی و هم‌افزایی رمز گشایی نشد!

بازوی امنیتی اصلاحات در فتنه 78 منفعل ساختن نیروی انتظامی، ایجاد خلاء امنیتی در کشور و تضیف و برکناری رهبری را هدف گذاری کرده بود و سلطنت طلبان نیز براندازی نظام را با تداوم آشوب و اغتشاش مدنظر داشتند. در شب حادثه، تیم نفوذی سلطنت طلبان در داخل کوی دانشگاه، عملیات تخریب را آغاز کردند و همزمان بازوی امنیتی اصلاحات نیز تجمع، التهاب آفرینی و اغتشاش را شروع نمودند. در عملیات تیم سلطنت طلبان، مقرر شده بود تعدادی از دانشجویان کشته شوند و سپس بازوی امنیتی و جنگ روانی اصلاحات، کشتار دانشجویان را منتسب به رهبری نمایند و در ادامه از طریق تجمعات، انتشار بیانیه‌ای که متن آن نیز از پیش تنظیم شده بود و ورود جریان‌های سیاسی (جریان منتظری و...) تضعیف و برکناری رهبری، کلید زده شود. خوشبختانه شبکه سلطنت طلبان نتوانست به هدف خود (کشته سازی از دانشجویان) برسد؛ اما بازوی امنیتی و جنگ روانی اصلاحات، از کشته شدن یازده دانشجو خبر دادند.


در صبح حادثه، دانشجویان معترض و در عین حال بی‌خبر از طراحی پشت صحنه، به سمت وزارت کشور روانه شدند و در آنجا توسط «م ت» معاون وزیر کشور به سمت بیت رهبری هدایت گردیدند تا اهداف بعدی فتنه پی‌گیری شود...



در فتنه 78 روزنامه‌های زنجیره‌ای در امتداد اقدامات بازوی امنیتی جریان اصلاحات، فضای کشور را ملتهب ساختند. روزنامه خرداد با مسئولیت عبدالله نوری نوشت «کوی دانشگاه به خاک و خون کشیده شد» همچنین در روز شنبه 19 تیر 78 با پیام تسلیت منتظری برای شهادت دروغین دانشجویان، به مدت یک هفته، عزای عمومی اعلام گردید. 


فتنه‌گران با حضور متمادی در جمع دانشجویان معترض و متحصن، به صورت استظهاری به آنان القاء می‌کردند که «حمله به کوی با دستور رهبری صورت گرفته است» به همین دلیل، مکرر از دانشجویان درخواست می‌کردند که فضا را روی رهبری سنگین کنند تا ایشان وادار به عذرخواهی گردد. متعاقب این درخواست، شعارهای «فرمانده کل قوا، پاسخگو پاسخگو» و «انصار جنایت می‌کند، رهبر حمایت می‌کند» سر داده ‌شد.


سرانجام پس از چهار روز آشوب و قداست شکنی نسبت به نظام و رهبری، مردم با حضور میلیونی خود در راهپیمایی 23 تیر، پاسخ دندان شکنی به فتنه گران مدعی اصلاحات و جریان ضد انقلاب دادند و بدین ترتیب آرامش به کشور بازگردانده شد اما به لطف رانت جناحی و دولتی، بازوی امنیتی جریان اصلاحات مورد بازخواست قرار نگرفت.


منبع

تنها ...
۲۰ تیر ۹۶ , ۰۹:۲۰
تشکر

پاسخ :

خواهش میکنم...
ممنون از نظرتون
حمیدرضا وجدانی
۲۰ تیر ۹۶ , ۱۳:۱۲
سلام
اطلاعات خوبی رو در اختیار خواننده ها میگذارید
تشکر
خدا قوت

پاسخ :

ممنونم از شما...
التماس دعا...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
این وبلاگ مکانی است برای گردآوری نظرات و تحلیلهای منتقدان و تحلیلگران، پیرامون دومین دوره ی ریاست جمهوری آقای حسن روحانی، تا زوایای مختلف این دولت، در دسترس عموم دوستداران جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و مسئولیت هر نظر و نقدی بر عهده ی منبع آن است.
Designed By Erfan Powered by Bayan