نقد و تحلیل سیاستهای دولت دوازدهم

بررسی و نقد و تحلیل عملکرد و سیاستهای دولت دوازدهم

تحلیل |چرا جریان انقلابی باید اجتماعی شود؟

🔴چرا جریان انقلابی باید اجتماعی شود؟🔴


🔹در فضای سیاسی-اجتماعی، همزمان شاهد حضور سه جریان هستیم. دو جریان سیاسی شامل، انقلابی و غیرانقلابیِ غربگرا و جریان سوم نیز جریان اجتماعی و عمومی جامعه است.


🔹جریان اجتماعی و عمومی، که از آن به عنوان قشر میانه و یا طبقه متوسط شهری نیز یاد می‌شود، مولود اجرای دکترین توسعه گرایی در دهه 70 است. در اواخر این دهه، دوگانه موهوم و غیر واقعی «آزادی-استبداد» جریان اجتماعی و عمومی جامعه را به سمت جریان غیرانقلابی و غربگرا سوق داد. اما اقدامات آمریکا (تحریم و تهدید) برای تغییر ساختار در ایران و آشوب طلبی غربگرایان در دهه 80 از یک طرف و اجتماعی شدن جریان انقلابی با گفتمان «خدمت-عدالت» از طرف دیگر، منجر به فاصله گرفتن جریان اجتماعی و عمومی از غربگرایان و نزدیک شدن آنان به جریان انقلابی شد. آمریکایی‌ها برای نزدیک نمودن مجدد جریان اجتماعی و عمومی به جریان غیرانقلابی، به تحریم‌های هوشمند متوسل شدند. دقیقا در همین زمان، با رها سازی گفتمان «خدمت-عدالت» و عدم مدیریت بر تحریم‌ها، بین جریان انقلابی و جریان اجتماعی و عمومی جامعه، فاصله گذاری تثبیت شد.


🔹جریان غربگرا با دوگانه غیر واقعی «تعامل-انزوا» جریان اجتماعی و عمومی جامعه را به #سرمایه خود تبدیل کرد و در ادامه نیز با حفظ دوگانه موهوم «جنگ-صلح» و بکارگیری جریان اجتماعی، می‌خواهد جریان انقلابی را برای پذیرش برجام‌های 4،3،2 منزوی نماید. در همین حال آمریکا نیز در صدد برآمده تا از طریق «تحریم، تهدید و امنیت زدایی» جریان اجتماعی و عمومی جامعه را به سمت تغییر ساختار در ایران سوق دهد. در چنین شرایطی جریان انقلابی باید با اجتماعی شدن، در مقابل آمریکا و غربگرایان پیشدستی کند. 

حمیدرضا وجدانی
۳۰ تیر ۹۶ , ۱۴:۴۰
سلام
بله همینطور است
انقلاب اسلامی باید در جامعه جریان داشته باشد

پاسخ :

سلام

این امر همت همگانی میطلبد
تنها ...
۳۰ تیر ۹۶ , ۱۵:۴۱
ممنونم ...

پاسخ :

خواهش میکنم...

یاعلی
محمد قاضی
۳۱ تیر ۹۶ , ۱۸:۱۷
ان شاءالله که بشه !
سید محمد موسوی
۰۱ مرداد ۹۶ , ۱۱:۴۲
تا وقتی که انقلابی ها خودشون رو از بقیه بهتر بدونن و فکر کنن اونان که همیشه نظرشون درسته، راه به جایی نمی برن. کما اینکه تا بحال هم اون طور که باید به جایی که باید برسن نرسیدن.
البته درسته که تو موارد زیادی حق با اوناست و از غربگراها بهتر فکر می کنن، ولی تو عمل هنوز عقبن.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
این وبلاگ مکانی است برای گردآوری نظرات و تحلیلهای منتقدان و تحلیلگران، پیرامون دومین دوره ی ریاست جمهوری آقای حسن روحانی، تا زوایای مختلف این دولت، در دسترس عموم دوستداران جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و مسئولیت هر نظر و نقدی بر عهده ی منبع آن است.
Designed By Erfan Powered by Bayan