نقد و تحلیل سیاستهای دولت دوازدهم

بررسی و نقد و تحلیل عملکرد و سیاستهای دولت دوازدهم

تحلیل | پشت پرده توهین روزنامه قانون به مدافعان حرم

توهین روزنامه قانون به مدافعان حرم، حاشیه نیست، متن اصلی منازعه دو گفتمان است: گفتمان لیبرالیسم و گفتمان اسلام سیاسی.

همه دعوای ما با این جماعت بر سر عزت و استقلال و عظمت ایران است. اینها با این مفاهیم بیگانه‌اند، تسلیم و تقلید در برابر قدرت‌-هر قدرتی، کوچک و بزرگ!- و زندگی ذلیلانه را به ریختن خون دماغشان هم ترجیح می‌دهند. این است که می‌گویند باید با داعش هم مذاکره کرد و برجام نوشت. از همین روست که می‌گویند موشک زدید و داعش را عصبانی کردید!

اصلاح‌طلبان لیبرال که از تنش‌زدایی با آمریکا امروز به تنش‌زدایی با داعش رسیده‌اند، مقلد مرحوم بازرگان هستند که قائل بود برای بقای ایران باید پفیوزی پیشه کرد.

هرگاه هرکسی درباره لیبرالیسم ایرانی پرسید، باید فرمایشات مرحوم بازرگان را برایش پاسخ آورد که گفت:

"سرّ بقای ایران پفیوزی ماست! وقتی بنا شد  ملتی بطور جدی با دشمن روبرو نشود، تا آخرین نفس نجنگد و بعد از مغلوب شدن سرسختی و مخالفت نکند... به هر کس و ناکس تعظیم و خدمت کند، دلیل ندارد که نقش و نام چنین مردمی از صفحه روزگار برداشته شود. سرسخت های یک دنده و اصولی ها هستند که در برابر مخالف و متجاوز می ایستند و به جنگش می روند... ما اهل نبرد و کوشش برای رقابت و مسابقه با دیگران و اهل جنگیدن و جان کندن در کشمکش با ملیت های بیگانه و با فرهنگ های بیگانه نیستیم. تقلید و سازگاری را ترجیح می دهیم. بنابراین قالب روحی مستقل نداریم".

منبع: سازگاری ایرانی، مهدی بازرگان، انتشارات پیام آزادی، ص37

محمد قاضی
۲۲ مرداد ۹۶ , ۱۴:۴۳
سلام و درود
به نظر من که اینها خودفروخته هستند.دیوث همه جانبه!

راستی ! بحث ساختار رو شروع کردم ، اگر نظری داشتید در خدمتم.

یا علی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
این وبلاگ مکانی است برای گردآوری نظرات و تحلیلهای منتقدان و تحلیلگران، پیرامون دومین دوره ی ریاست جمهوری آقای حسن روحانی، تا زوایای مختلف این دولت، در دسترس عموم دوستداران جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و مسئولیت هر نظر و نقدی بر عهده ی منبع آن است.
Designed By Erfan Powered by Bayan