نقد و تحلیل سیاستهای دولت دوازدهم

بررسی و نقد و تحلیل عملکرد و سیاستهای دولت دوازدهم

تحلیل | چرا روحانی حاشیه سازی می کند؟


چرا روحانی حاشیه‌سازی‌ می‌کند؟

دکتر رضا سراج:
🔹آقای روحانی در مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید در دانشگاه تهران از «تنبیه برنده انتخابات» سخن گفت و مجددا به تاکتیک حاشیه سازی و دوقطبی سازی رجوع کرد.

🔹پس از انتخاب مجدد آقای روحانی، منتقدان با رفتار شناسی از ایشان، هوشمندانه رفتار خود را مدیریت نمودند تا دولت دوازدهم برای استقرار و عملی ساختن وعده‌هایش با مانعی مواجه نگردد. با این همه آقای روحانی از روز گذشته، مجددا وارد فاز حاشیه سازی و دوقطبی سازی شد. رفتار شناسی روحانی نشان می‌دهد که ایشان ناکارآمدی‌‌ها و ناکامی‌ها‌ی دولت را با فرار به جلو و دوقطبی سازی، تحت ‌الشعاع قرار می‌دهد. از طرف دیگر به تجربه ثابت شده ایشان هرگاه بخواهند کار محرمانه‌ای انجام بدهند؛ به حاشیه سازی و دادن آدرس غلط به افکار عمومی متوسل می‌شوند.

🔹با توجه به رفتار مسوق به سابقه روحانی، باید تامل کرد که دلیل حاشیه سازی مجدد وی چیست؛ تحت اشعاع قرار دادن بن‌بست برجام، رکود حاکم بر اقتصاد، عدم ایجاد اشتغال، عدم تحقق وعده‌های انتخاباتی، فضاحت جاسوسی دُری اصفهانی، پرونده حسین فریدون و...؟! برای رفتار حاشیه ساز روحانی، به دلایل مهم دیگری نیز می‌توان اشاره کرد؛ پرت کردن حواس‌ها از اقدامات آتی دولت ترامپ، بی‌عملی در مقابل آمریکا، برجام اروپایی و هموار نمودن مسیر مذاکره مجدد با آمریکا !
🚩 @DrRezaSeraj

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
این وبلاگ مکانی است برای گردآوری نظرات و تحلیلهای منتقدان و تحلیلگران، پیرامون دومین دوره ی ریاست جمهوری آقای حسن روحانی، تا زوایای مختلف این دولت، در دسترس عموم دوستداران جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و مسئولیت هر نظر و نقدی بر عهده ی منبع آن است.
Designed By Erfan Powered by Bayan