نقد و تحلیل سیاستهای دولت دوازدهم

بررسی و نقد و تحلیل عملکرد و سیاستهای دولت دوازدهم

آقای عراقچی! گفتگو در کدام مسائل دیگر؟

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه ایران در گفت‌وگو با رویترز گفت که غربی‌ها پیش از درخواست برای مذاکره در خصوص فعالیت‌های منطقه‌ای ایران و یا برنامه موشکی بالستیک این کشور، باید ابتدا ایرانیان را از موفقیت‌آمیز بودن برجام مطمئن سازند.

پس از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور جدید آمریکا که شعارش «پاره کردن بدترین توافق تاریخ آمریکا» یعنی برجام بود، لحن مقامات برخی دیگر از کشورهای 1+5 هم تغییر کرد؛ «ماکرون» رئیس‌جمهور جوان فرانسه اولین پیرو ترامپ در این مسیر بود و علناً خواستار به راه افتادن مذاکراتی جدید با محوریت برنامه موشکی دفاعی ایران و حتی مذاکراتی برای تمدید تعهدات برجامی در سال‌های بعد از 2025 شد.

غربی‌ها حتی یک نوبت از قول مقام‌های بی‌نام مدعی شده بودند که برخی نمایندگان ایرانی، قول محدود کردن برد موشک‌های ایرانی را داده‌اند؛ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این ادعا را قویاً تکذیب کرد.

وزارت خارجه تاکنون می‌گفت که برنامه موشکی ایران بعنوان یکی از اهرم‌های مشروع دفاع از ملت ایران، قابل مذاکره نیست؛ عباس عراقچی که برای شرکت در یک کنفرانس مالی-اروپایی در پاریس به سر می‌برد، در خصوص این مطلب به رویترز گفته: «آنها حالا از ایران می‌خواهند که وارد مباحثه بر سر دیگر مسائل شود. پاسخ ما روشن است. اول توافق (هسته‌ای) را به یک تجربه موفق تبدیل کنید؛ سپس ما در خصوص دیگر مسائل بحث می‌کنیم.»

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
این وبلاگ مکانی است برای گردآوری نظرات و تحلیلهای منتقدان و تحلیلگران، پیرامون دومین دوره ی ریاست جمهوری آقای حسن روحانی، تا زوایای مختلف این دولت، در دسترس عموم دوستداران جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و مسئولیت هر نظر و نقدی بر عهده ی منبع آن است.
Designed By Erfan Powered by Bayan