نقد و تحلیل سیاستهای دولت دوازدهم

بررسی و نقد و تحلیل عملکرد و سیاستهای دولت دوازدهم

واکنش مجلس خبرگان،آیت الله اراکی و مکارم درخصوص سخنان روحانی + پاسخ ایشان

بیانیه مجلس خبرگان درخصوص سخنان روحانی درباره دموکراسی و انتخاب حضرت علی(ع)


در پی طرح برخی شبهات پیرامون نقش مردم در حکومت اسلامی از سوی رییس‌جمهور، مجلس خبرگان رهبری در بیانیه‌ای نسبت به طرح مسائل تفرقه‌آمیز در جامعه هشدار داد و اعلام کرد:

  • در روزهای اخیر مطالبی پیرامون «مشروعیت» و «مقبولیت» حکومت اسلامی و تصدی ولایت و حاکمیت مبتنی بر آراء مردم با استناد به کلمات امیرالمؤمنین(ع) در جامعه مطرح شد که با برخی مبانی دینی اعم از مبانی دینی اهل سنت و تشیّع که در فقه سیاسی اسلام مورد بحث قرار گرفته، متعارض و ناسازگار است.

این مردم از جنگ میترسند؟

در حالی که نزدیک 24 ساعت از عملیات موشکی سپاه گذشته  واکنش هایی از مردم می بینیم که نشان از غرور و شعف آنها دارد. همان مردمی که به واسطه روحیه مقاومت سردار سلیمانی، او را دوست دارند؛

همانان که با غرور در 24 ساعت گذشته شعر ها سرودند و طرح هایی گرافیکی طراحی کردند؛


 خطاب به برخی غربگرایان، که آمریکا چشم امید به آنها بسته، عرض میکنم:


این مزدم را از جنگ می ترسانید؟!

تحلیل| قیمه آمریکا در ماست نفوذی ها!

«برجام» دست‌کم در اهداف میانی، ابزار ایجاد قدرت برای شبکه‌ای از نفوذی‌ها بوده که بناست «پروژه تغییر ایران» را با استحاله درونی به «تغییر رژیم» بدل سازند. کما اینکه پیش‌تر مدیران اپوزیسیون حامی «برجام» اعلام کرده بودند هدف از معامله ایران و آمریکا، برهم زدن زیرساخت اقتصادی خودکفای شکل گرفته در دوره تحریم‌ها و تقویت جریان غربگراست.


 ▪️با باز شدن مسیر تعاملات جریانی غرب و غربگرایان، حلقه‌های اقتصادی و سیاسی و اجتماعی جدید ایجاد شده و فضا برای حرکت کم‌هزینه و بی‌خطر برای آنچه گذار از «ولایت فقیه» به «نظام دموکراتیک» می‌خوانند، فراهم می‌شود.


▪️کاش آورندگان برجام بپذیرند آنجا که فرمان رهبری را زیرپا گذاشتند، مرزبندی با دشمن را غیرضروری دانسته و در اتاق فکر ساختمان برادران راکفلر با خاینین و فاسدین هم اندیشی کردند، زمینه برای نفوذ جریانی فراهم شد.

انتخاب روحانی و تحریم‌های جدید

دکتر رضا سراج :بین انتخاب مجدد روحانی با تصویب تحریم‌های جدید آمریکا، رابطه معناداری وجود دارد. مبنای تصویب تحریم‌های جامع و مادر، محاسبات راهبردی آمریکا از رفتار دولت روحانی است.


♦️محاسبات راهبردی آمریکا از دولت روحانی

  1. بی‌عملی دولت روحانی در برابر نقض مکرر برجام 
  2. وابستگی ایده اصلی دولت روحانی به حیات برجام
  3. گره‌خوردن هویت و عملکرد دولت روحانی به برجام
  4. خالی بودن دست دولت روحانی برای اقدام متقابل 
  5. انتقال فشار تحریم‌ به نظام و جامعه توسط روحانی 
  6. آمادگی دولت روحانی در واگذاری امتیازات جدید 

 

ادراک و ارزیابی راهبردی آمریکا این است که با انتقال فشار تحریم‌های جدید به حاکمیت و جامعه توسط دولت آقای‌روحانی، دوگانگی در حاکمیت و شکاف ملی در ایران شکل می‌گیرد. آمریکایی‌ها انتظار دارند که این دوگانگی و دو قطبی سازی، زمینه ساز تغییر رفتار ایران و واگذاری امتیازات جدید گردد. بنابراین ادراک و ارزیابی طرف آمریکایی از رفتار دولت روحانی و انتخاب مجدد وی، مولفه مهم در تصویب تحریم‌های جدید آمریکا است. بر این مبنا تا رفتار منفعلانه دولت آقای روحانی هست؛ تحریم‌ها نیز تشدید خواهد شد.

منبع

پویش مردمی شب 23ام: #من_فقط_یک_حاجت_دارم

یادداشت استاد پناهیان در آستانۀ آخرین شب قدر سال ۹۶:


بسم الله الرحمن الرحیم

مرتبه‌ای از اخلاص، همین است که شب ۲۳ را تنها به قصد دعا برای فرج احیاء بگیریم. ذکر استغفار و دیگر حاجات عیبی ندارد، ولی وقتی برای احیاء از خانه خارج می‌شویم، یا وقتی بر سر سجاده قرار می‌گیریم، نیت اصلی خود را دعا برای فرج قرار دهیم. آنگاه تفاوت را احساس خواهیم کرد. حقیقت این است که ما به نبودن او عادت کرده‌ایم، چون دربارۀ عظمت فرج و فجایع غائب بودن او و محروم بودن جهان از حاکمیت او کمتر اندیشیده‌ایم. اشک ریختن برای تمنای فرج، نیاز به اندیشه دارد. اگر شب قدر نتوانیم به اوج اندیشه برای درک ضرورت ظهور برسیم، هیچگاه نخواهیم توانست. التماس دعا برای فرج.

علیرضا پناهیان-۲۲ رمضان ۹۶


#التماس_دعا_برای_فرج

#شب_قدر 

این وبلاگ مکانی است برای گردآوری نظرات و تحلیلهای منتقدان و تحلیلگران، پیرامون دومین دوره ی ریاست جمهوری آقای حسن روحانی، تا زوایای مختلف این دولت، در دسترس عموم دوستداران جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و مسئولیت هر نظر و نقدی بر عهده ی منبع آن است.
Designed By Erfan Powered by Bayan