نقد و تحلیل سیاستهای دولت دوازدهم

بررسی و نقد و تحلیل عملکرد و سیاستهای دولت دوازدهم

بررسی | جنگ جاده‌ای در ایران

دکتر رضا سراج: تلفات سالیانه حوادث جاده‌ای در ایران با یک #جنگ تمام عیار برابری می کند. حادثه تاسف بار سقوط یک دستگاه اتوبوس به داخل رودخانه در محور تهران-جاجرود 11کشته و 27 مجروح بر جای گذاشت.


میانگین تلفات سالیانه جاده‌ای در ایران معادل تلفات سقوط 60 هواپیمای مسافربری (بیش از 18000 نفر) است. ایران با 800/000 تصادف جاده‌ای در سال، 1/5برابر میانگین جهانی، از حیث آمار در رتبه اول مرگبارترین حوادث جاده‌ای در جهان قرار دارد. هزینه‌های اقتصادی و اجتماعی تصادفات رانندگی در ایران نیز حدود 8% تولید ناخالص داخلی است.


ایران درگیر #جنگ_جاده‌ای است و مردم هر سال به اندازه یک جنگ تمام عیار در جاده‌ها دچار تلفات و خسارات می‌گردند. ای کاش دولت روحانی به این جنگ واقعی در جاده‌ها اهتمام می‌نمود. دولت روحانی با سرمایه گذاری 25 میلیارد دلاری، همه توجه خود را به ناوگان هوایی و خرید تبلیغاتی چند فروند هواپیمای مرجوعی معطوف ساخت. اکنون #کارنامه دولت روحانی و عملکرد آخوندی وزیر راه در حوزه حمل و نقل زمینی، باید مورد پرسمان و مطالبه عمومی قرار گیرد. 


منبع

تحلیل| پازل سیاسی نسل کشی میانمار

پشت صحنه کشتار در میانمار


در کشتار مسلمانان میانمار، بیش از هر موضوعی باید به نقش شورای آتلانتیک، طراح اصلی رویکرد گسترش ناتو به سمت شرق، اشاره داشت. 


ادامه در ادامه مطلب

ادامه برجام تحت هر شرایط!

بازگشت مذاکره کنندگان از مواضع قبل برجام


آقای دکتر ظریف می‌گویند اروپایی‌ها "برجام را تحت هر شرایطی ادامه خواهند داد حتی اگر آمریکا از آن خارج شود". منظور ایشان این است که حتی در صورت خروج آمریکا از برجام، می‌توان توافق را با اروپایی‌ها ادامه داد.

ظاهرا آقای ظریف فراموش کرده‌اند که رئیسشان با تئوری "مذاکره با کدخدا"، ایشان را به مذاکرات دوجانبه با آمریکا فرستادند و باقی اعضای ۵+۱ عملا در حاشیه بودند.

اگر بدون آمریکا توافق قابل حصول بود، چرا به جای حذف واشنگتن از مذاکرات، آن را در جایگاه کدخدا نشاندید؟

آقای ظریف ظاهرا فراموش کرده‌اند که می‌گفتند علت مذاکره دوجانبه ما با آمریکا این است که بیشترین تحریم‌ها علیه کشورمان از سوی آمریکا وضع شده است.

خنده‌دار نیست که آمریکا با وعده لغو این تحریم‌های گسترده، برجام را به آقایان تحمیل کرده و اینک، به راحتی از برجام خارج می‌شود و برجام می‌ماند؟

آیا آمریکا در دولت دوازدهم دیگر کدخدایی‌اش را از دست داده و اروپایی‌ها حاضر خواهند شد از قوانین تحریمی آن تبعیت نکنند؟

آقایان نه به علم روابط بین‌الملل عنایتی داشتند و نه به تجربه‌ها. درک درستی از ماهیت آمریکا و نظام بین‌الملل نداشتند، فریب خنده‌های کری و شرمن را خوردند و امروز به جای هشدار به آمریکا درباره خروج از برجام و اعلام #خروج_در_برابر_خروج ، پیغام می‌فرستند که آسوده خارج شوید که ما به برجام پایبند خواهیم ماند!

خیر جناب ظریف! آمریکا از برجام خارج شود، جنابعالی به اتفاق آقای روحانی باید برجام را به آتش بکشید.

علت کارشکنی در برابر توسعه طب سنتی

علت کارشکنی در برابر توسعه طب سنتی [و اسلامی]


بسیاری از متخصصان طب سنتی و کارشناسان امر اذعان دارند که وجود برخی مخالفتها و سنگ‌اندازیها در مسیر توسعه طب سنتی در کشور بیشتر به این دلیل بوده که توسعه واقعی طب سنتی، مانع انجام بسیاری از عمل‌های جراحی غیرضروری در کشور می‌شود یا تجویز بسیاری از داروهای شیمیایی معمول توسط پزشکان و متخصصین، کمتر یا قطع می‌شود همچنین گسترش طب سنتی مانع از تجارت بسیار پرسود و هنگفت دارو و عملهای پول‌ساز می‌شود./تسنیم


برای اطلاع بیشتر به گزارش تسنیم در اینجا مراجعه کنید


پی نوشت: به اینها می توان شکایت وزارت بهداشت از دکترخیراندیش و پلمپ شدن مطبش را اضافه کرد.

خود شخص بنده تاکنون چند بیماری ساده ای را که داشتم و پزشکی نوین نمیتوانست "درمان" کند، بوسیله طب اسلامی و کتاب دکتر خیراندیش، درمان کرده ام، بدون اینکه عوارضی داشته باشد

تحلیل|ترامپ کدام روش را در قبال برجام برمی‌گزیند؟

ترامپ کدام روش را برمی‌گزیند؟


1.لغو برجام : ترامپ اعلام کند که ایران تنها به «متن» توافق پایبند بوده و با آزمایش‌های موشکی و حمایت از تروریسیم «روح» آن را زیر پا گذاشته. در این حالت، آمریکا برای هر گونه اقدام علیه ایران در انزوا قرار خواهد گرفت. 

...

این وبلاگ مکانی است برای گردآوری نظرات و تحلیلهای منتقدان و تحلیلگران، پیرامون دومین دوره ی ریاست جمهوری آقای حسن روحانی، تا زوایای مختلف این دولت، در دسترس عموم دوستداران جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و مسئولیت هر نظر و نقدی بر عهده ی منبع آن است.
Designed By Erfan Powered by Bayan