نقد و تحلیل سیاستهای دولت دوازدهم

بررسی و نقد و تحلیل عملکرد و سیاستهای دولت دوازدهم

هشدار | اقدام جدید همکار غرب در داخل

🔴اقدام جدید شبکه همکار داخلی غرب🔴

🔹با نقش‌آفرینی شبکه همکار داخلی غرب، پروژه فریب استراتژیک برای ستانده‌های بیشتر از ایران کلید خورد.

🔹القاء ضرورت مذاکره با اروپایی‌ها، فاز اول پروژه فریب است که اجرای آن به شبکه همکار داخلی غرب در ایران واگذار شده است. در این ارتباط، روزنامه بهار در گزارشی با عنوان «اروپا، آمریکا نیست» نوشت : «کشورهای اروپایی همصدا با ایران بر این عقیده‌اند که اختلافات و تنش‌های دیگر موجود میان ایران و غرب (حتی بحث توانمدی‌های موشکی) هیچ گونه ارتباطی با برجام نداشته و نمی‌بایست این مسائل را یکسان تلقی کرد...ایران می‌تواند برای خنثی کردن تهدیدات و فشارهای احتمالی آمریکا مذاکراتی را بر اساس الگوی برجام که مبتنی بر سیاست «برد – برد» بوده است را با کشورهای اروپایی آغاز کرده و با توجه به توانمندی‌های دیپلمات‌های کشور موانعی را در مسیر دولت‌ترامپ که در پی افزایش فشارها به کشورمان است ایجاد کند».

🔹القاء ترامپ هراسی با انگاره مرد دیوانه، القاء وجود دوگانگی میان اروپا و آمریکا، بزک نمودن تصویر اروپایی‌ها در اذهان، لزوم مذاکره با طرف‌های اروپایی برای مقابله با ترامپ، اعتماد سازی برای اروپایی‌ها با دادن مزیت‌های راهبردی به آنان، از خطوط این عملیات فریب است. برای خنثی‌سازی پروژه فریب استراتژیک غرب و شبکه همکار داخلی آنان، لازم است بدعهدی اروپایی‌ها در مقاطع مختلف، به ویژه در برجام، مورد بازخوانی قرار گیرد.
🚩 @DrRezaSeraj

تحلیل|دلیل بی عملی در شرایط فعلی برجام؟

🔴بی‌عملی در برجام چرا؟!🔴

پس از نطق سخیف ترامپ، در مواضع اعلامی مسئول پرونده برجام، شاهد فضا سازی آوانگارد بودیم. اگر چه اتخاذ این مواضع در مقابل هتاکی رئیس جمهور آمریکا لازم بود؛ اما به نظر می‌رسد برای مقابله با اقدامات ایالات متحده در نقض فاحش برجام کافی نیست.

اگر شرط کافی، اقدامات متقابل است؛ آنگاه بی‌عملی و تعلل در اقدامات، این فرضیه را قرین به صحت می‌کند که اتخاذ فضا سازی صرف و مواضع آوانگارد در مقابل ترامپ، ناظر بر فرار به جلو برای مدیریتِ مطالبات مردم و تخدیر منتقدان و نیروهای انقلابی بوده است.

بی عملی در اقدامات متقابل، انگاره خرید زمان از سوی کدخدا باوران را تقویت می‌کند. شاید معتبر سازی اروپایی‌ها به عنوان آدرس غلط در افکار عمومی و به انتظار نشستن اثر بخشی تحریم‌ها برای تغییر نگرش مردم، به زمان نیاز دارد.
🚩 @DrRezaSeraj

تحلیل| ترامپ؛برجام؛سپاه؛دولت

«ویـژه»


امشب (جمعه) ترامپ درباره ایران سخنرانی خواهد کرد. پیرامون این سخنان و سخنان اخیر او درباره سپاه و برجام تحلیل هایی آمده که نظرتان را به آنها جلب می کنیم:



1-عبدالله گنجی:

این سه خطا را مرتکب نشویم...

تحلیل | چرا روحانی حاشیه سازی می کند؟


چرا روحانی حاشیه‌سازی‌ می‌کند؟

دکتر رضا سراج:
🔹آقای روحانی در مراسم افتتاح سال تحصیلی جدید در دانشگاه تهران از «تنبیه برنده انتخابات» سخن گفت و مجددا به تاکتیک حاشیه سازی و دوقطبی سازی رجوع کرد.

🔹پس از انتخاب مجدد آقای روحانی، منتقدان با رفتار شناسی از ایشان، هوشمندانه رفتار خود را مدیریت نمودند تا دولت دوازدهم برای استقرار و عملی ساختن وعده‌هایش با مانعی مواجه نگردد. با این همه آقای روحانی از روز گذشته، مجددا وارد فاز حاشیه سازی و دوقطبی سازی شد. رفتار شناسی روحانی نشان می‌دهد که ایشان ناکارآمدی‌‌ها و ناکامی‌ها‌ی دولت را با فرار به جلو و دوقطبی سازی، تحت ‌الشعاع قرار می‌دهد. از طرف دیگر به تجربه ثابت شده ایشان هرگاه بخواهند کار محرمانه‌ای انجام بدهند؛ به حاشیه سازی و دادن آدرس غلط به افکار عمومی متوسل می‌شوند.

🔹با توجه به رفتار مسوق به سابقه روحانی، باید تامل کرد که دلیل حاشیه سازی مجدد وی چیست؛ تحت اشعاع قرار دادن بن‌بست برجام، رکود حاکم بر اقتصاد، عدم ایجاد اشتغال، عدم تحقق وعده‌های انتخاباتی، فضاحت جاسوسی دُری اصفهانی، پرونده حسین فریدون و...؟! برای رفتار حاشیه ساز روحانی، به دلایل مهم دیگری نیز می‌توان اشاره کرد؛ پرت کردن حواس‌ها از اقدامات آتی دولت ترامپ، بی‌عملی در مقابل آمریکا، برجام اروپایی و هموار نمودن مسیر مذاکره مجدد با آمریکا !
🚩 @DrRezaSeraj

"سوزن بانان" نفوذ!

👤در مبارزه با نفود نظام سلطه جهانی "سوزن بانان" آنها را بشناسید❗️

💯 قرن های ۱۸ و ۱۹ را قُرون امپراتوری ها می نامیدند، با حاکم شدن نظام سلطه سرمایه داری در قرن بیستم، سازمان ها، نهادها، موسسات و شرکت های چند ملیتی جای امپراتوری ها را گرفتند، کار ویژه این نهادها واژه ای به نام "کنترل" است، کنترل جمعیت، کنترل ذهن، کنترل پول، کنترل جریان علم و منابع زیستی و.... این شیوه کنترل به دو صورت کلی انجام میشود، مسقیم و غیر مستقیم.
این وبلاگ مکانی است برای گردآوری نظرات و تحلیلهای منتقدان و تحلیلگران، پیرامون دومین دوره ی ریاست جمهوری آقای حسن روحانی، تا زوایای مختلف این دولت، در دسترس عموم دوستداران جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و مسئولیت هر نظر و نقدی بر عهده ی منبع آن است.
Designed By Erfan Powered by Bayan