نقد و تحلیل سیاستهای دولت دوازدهم

بررسی و نقد و تحلیل عملکرد و سیاستهای دولت دوازدهم

ادامه برجام تحت هر شرایط!

بازگشت مذاکره کنندگان از مواضع قبل برجام


آقای دکتر ظریف می‌گویند اروپایی‌ها "برجام را تحت هر شرایطی ادامه خواهند داد حتی اگر آمریکا از آن خارج شود". منظور ایشان این است که حتی در صورت خروج آمریکا از برجام، می‌توان توافق را با اروپایی‌ها ادامه داد.

ظاهرا آقای ظریف فراموش کرده‌اند که رئیسشان با تئوری "مذاکره با کدخدا"، ایشان را به مذاکرات دوجانبه با آمریکا فرستادند و باقی اعضای ۵+۱ عملا در حاشیه بودند.

اگر بدون آمریکا توافق قابل حصول بود، چرا به جای حذف واشنگتن از مذاکرات، آن را در جایگاه کدخدا نشاندید؟

آقای ظریف ظاهرا فراموش کرده‌اند که می‌گفتند علت مذاکره دوجانبه ما با آمریکا این است که بیشترین تحریم‌ها علیه کشورمان از سوی آمریکا وضع شده است.

خنده‌دار نیست که آمریکا با وعده لغو این تحریم‌های گسترده، برجام را به آقایان تحمیل کرده و اینک، به راحتی از برجام خارج می‌شود و برجام می‌ماند؟

آیا آمریکا در دولت دوازدهم دیگر کدخدایی‌اش را از دست داده و اروپایی‌ها حاضر خواهند شد از قوانین تحریمی آن تبعیت نکنند؟

آقایان نه به علم روابط بین‌الملل عنایتی داشتند و نه به تجربه‌ها. درک درستی از ماهیت آمریکا و نظام بین‌الملل نداشتند، فریب خنده‌های کری و شرمن را خوردند و امروز به جای هشدار به آمریکا درباره خروج از برجام و اعلام #خروج_در_برابر_خروج ، پیغام می‌فرستند که آسوده خارج شوید که ما به برجام پایبند خواهیم ماند!

خیر جناب ظریف! آمریکا از برجام خارج شود، جنابعالی به اتفاق آقای روحانی باید برجام را به آتش بکشید.

حمیدرضا وجدانی
۱۷ شهریور ۹۶ , ۱۳:۰۳
سلام
عیدتون مبارک باشه
یا علی مددی

پاسخ :

سلام
عید شما هم مبارک...
یاعلی
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
این وبلاگ مکانی است برای گردآوری نظرات و تحلیلهای منتقدان و تحلیلگران، پیرامون دومین دوره ی ریاست جمهوری آقای حسن روحانی، تا زوایای مختلف این دولت، در دسترس عموم دوستداران جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و مسئولیت هر نظر و نقدی بر عهده ی منبع آن است.
Designed By Erfan Powered by Bayan