نقد و تحلیل سیاستهای دولت دوازدهم

بررسی و نقد و تحلیل عملکرد و سیاستهای دولت دوازدهم

تحلیل | ایران در حال تبدیل شدن به یونان است!

اگر مجمع تشخیص ورود نکند، ایران را یونان می‌کنند


سیدیاسر جبرائیلی: دولت آقای روحانی به سرعت در حال یونانیزه کردن اقتصاد ایران است.

آنگونه که آقای سیف خبر داده، علاوه بر ده‌ها میلیارد دلار استقراضی که تاکنون انجام شده، قرار است ۲۲ میلیارد دلار نیز از کشورهای اروپایی فاینانس گرفته شود.


ادامه در ادامه مطلب...

گزارش بانک مرکزی می‌گوید بدهی کوتاه مدت خارجی کشور پس از برجام ۱۰ برابر شده است.

تحمیل این حجم از بدهکاری به کشور روشن نیست با چه انگیزه‌ای صورت می‌گیرد، اما فرجام این راه کاملا روشن است: انتهای این مسیر، کشور را به همان پرتگاهی می‌برد که پیش از ما یونان و ترکیه رفته‌اند.

ترکیه نه تحریم شد و نه نفت داشت که با سقوط قیمت آن دچار بحران شود. اما به دلیل وابستگی به پول خارجی و واگذاری بنگاه‌های تولید و خدمات خود به خارجی‌ها(عمدتا از طریق ادغام و تملیک به روشی که سایپا و ایران خودرو تقدیم فرانسه شدند)، در عرض کمتر از ۵ سال ارزش لیر به یک چهارم دلار سقوط کرد. این #بیماری_آناتولی در حال سرایت به ایران است. بیماری هلندی نیز با افزایش عواید نفتی دولت بازگشته است. 

تصمیمات اقتصادی دولت آقای روحانی تناقضات آشکاری با سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی دارد. وظیفه نظارت بر حسن اجرای سیاست های کلی با مجمع تشخیص است و این مجمع اختیار لغو مصوبات مغایر با سیاست‌ها را در هر دستگاهی دارد.

مجمع باید به وظیفه خود عمل کند و جلو  گرفتار شدن کشور به بیماری آناتولی را بگیرد.


منبع:کانال سیدیاسرجبرائیلی

سایت تفریحی چفچفک
۰۸ شهریور ۹۶ , ۲۱:۵۶
زیاد متوجه نشدم چون به این موضوعات وروذ نکردم

پاسخ :

سلام.
قضیه اینطور است که یونان به دلیل مشکلات اقتصادی از کشور های دیگر و صندوق های پول، قرض کرد و حالا اقتصادش نه چندان تغییر کرده و از آن طرف توان پرداخت بدهی اش را ندارد و اوضاع اسفناکی بر  اقتصاد یونان حاکم است...

راهی که بنظر می رسد دولتمردان ما پیش گرفته اند ، شاید به سرنوشت یونان ختم شود
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
این وبلاگ مکانی است برای گردآوری نظرات و تحلیلهای منتقدان و تحلیلگران، پیرامون دومین دوره ی ریاست جمهوری آقای حسن روحانی، تا زوایای مختلف این دولت، در دسترس عموم دوستداران جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و مسئولیت هر نظر و نقدی بر عهده ی منبع آن است.
Designed By Erfan Powered by Bayan