نقد و تحلیل سیاستهای دولت دوازدهم

بررسی و نقد و تحلیل عملکرد و سیاستهای دولت دوازدهم

بانک مرکزی سخنان ظریف را اصلاح کرد

بانک مرکزی سخنان ظریف را اصلاح کرد


در حالی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه دو روز پیش از ورود ۱۱.۸ میلیارد دلار "سرمایه خارجی" در دولت یازدهم خبر داده بود که بانک مرکزی در خبری اعلام کرد: در دولت یازدهم ۱۱.۸ میلیارد دلار "تسهیلات مالی خارجی" جذب شده است.


منبع:فارس

طنز | روحانی و نوجوان برجام!

روحانی امروز در مجلس: نمیدانم چرا عده ای از نوجوان برجام خوششان نمی آید.


واکنش های توییتری:


+ چند روز دیگه هم نصیحتمون میکنه: با چه رویی حرف این پیر برجام رو گوش نمیکنید؟ چرا احترام به بزرگتر حالیتون نمیشه؟!



t.co/Sf8IHWG8P6

سامان خالقی


+ ‏با این سرعتی که برجام داره رشد میکنه، تا چند ماه دیگه دولتی ها باید براش زن بگیرن 😂



+ مرغای هورمونی ام اینجوری رشد نمیکنن که برجام رشد کرده!😁 
نوزاد کی بودی تو؟!😁😂

تحلیل | پشت پرده توهین روزنامه قانون به مدافعان حرم

توهین روزنامه قانون به مدافعان حرم، حاشیه نیست، متن اصلی منازعه دو گفتمان است: گفتمان لیبرالیسم و گفتمان اسلام سیاسی.

همه دعوای ما با این جماعت بر سر عزت و استقلال و عظمت ایران است. اینها با این مفاهیم بیگانه‌اند، تسلیم و تقلید در برابر قدرت‌-هر قدرتی، کوچک و بزرگ!- و زندگی ذلیلانه را به ریختن خون دماغشان هم ترجیح می‌دهند. این است که می‌گویند باید با داعش هم مذاکره کرد و برجام نوشت. از همین روست که می‌گویند موشک زدید و داعش را عصبانی کردید!

دولت دوازدهم ; همان آش و همان کاسه؟

اگر به یاد بیاوریم که مهم ترین وعده های آقای روحانی در انتخابات96، وعده های اقتصادی بود، کابینه او امیدی بر نمی انگیزد. چهره های کلیدی کابینه در حوزه اقتصادی بیشتر جایزه "وفاداری و تلاش انتخاباتی" خود گرفته اند تا اینکه واقعا نسبتی میان آنها و اولویت های اقتصادی مردم برقرار باشد

سلفی حقارت و مدعی‌العموم

وقتی #سلفی_حقارت بازتاب و ابعاد بین‌المللی پیدا می‌کند، معنایش این است که اقدامِ خیانت‌گونه عده‌ای از نمایندگان مجلس، بیش از حد تصوّر به عزت و منافع ملی ضربه وارد کرده است. در این شرایط سئوال و مطالبه بسیار جدی این است که، چه دستگاه مسئولی باید از حقوق ملی دفاع کند؟ نقش مدعی العموم در این ارتباط چیست؟ از طرف دیگر هنگامی‌ که #سلفی_حقارت مورد نکوهش و انزجار آحاد مردم قرار گرفته است؛ دستگاه قضایی، به عنوان مدعی العموم، باید نسبت به زایل شدن شأٔن نمایندگی مجلس و ضربه وارد شدن به اعتبار کشور، مورد مطالبه قرار گیرد.

این وبلاگ مکانی است برای گردآوری نظرات و تحلیلهای منتقدان و تحلیلگران، پیرامون دومین دوره ی ریاست جمهوری آقای حسن روحانی، تا زوایای مختلف این دولت، در دسترس عموم دوستداران جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و مسئولیت هر نظر و نقدی بر عهده ی منبع آن است.
Designed By Erfan Powered by Bayan