نقد و تحلیل سیاستهای دولت دوازدهم

بررسی و نقد و تحلیل عملکرد و سیاستهای دولت دوازدهم

تحلیل کلیدواژه های مهم سخنان دیروز رهبری(۱۹/۱۰/۹۶)

1.ریشه‌های مردمی نظام جمهوری اسلامی ایران


📝 مقام معظم رهبری مدظله‌العالی در دیدار امروز خود با مردم قم، با اشاره به سخنان مقامات آمریکایی در مورد جایگاه مردم در ایران، نظام سیاسی و حکومتی ایران را برآمده از اراده مردم دانسته و عامل استمرار آن را تکیه بر پایه مردمی معرفی کردند. 


📌نظام جمهوری اسلامی در طول نزدیک به چهار دهه از حیات خود، همواره از نیروی مردمی برای انجام کارویژه های خود، خصوصاً تأمین امنیت بهره برده است. 


💡تحلیل و ارزیابی

ادامه در ادامه مطلب

1️⃣ برآمدن از متن مردم و نیز درصحنه نگه‌داشتن مردم، ویژگی ممتاز جمهوری اسلامی است که باعث می‌شود آن را در برابر نقشه‌ها و دخالت‌های بیرونی دشمنان، مصون سازد. نمونه اخیر این مسئله حضور گسترده مردم در محکومیت اقدام عوامل داخلی و خارجی برای ایجاد آشوب در کشور بود.


2️⃣ به دلیل اهمیت پشتوانه و ریشه مردمی نظام اسلامی، عمده تمرکز دشمنان ایران و اسلام، بر قطع این ریشه، قرار دارد. بهره‌برداری سوء از وضعیت معیشتی و اقتصادی و مخلوط کردن آن با شعارهای ضد نظام سیاسی، تازه‌ترین روش دشمن برای نابودی پشتوانه مردمی نظام جمهوری اسلامی است.


3️⃣ اصلی‌ترین دلیل و قرینه برای اثبات کارکرد پشتوانه و ریشه مردمی نظام اسلامی، حیات مقتدرانه و پایداری در اصول و ارزش‌های اساسی انقلابی است که باوجود هجمه‌های سنگین و متعدد از سوی دشمان، همچنان ادامه دارد.





2.شعار «نه به گرانی» و شکست دشمن در جذب نیرو برای اغتشاشات



💠اگر بپذیریم آن‌چه در اغتشاشات اخیر در ایران رخ داد، بخش میدانی از فرایند جنگ نرم علیه انقلاب اسلامی است، باید گفت که طراحان و گردانندگان یک تجمع علیه نظام، تلاش می‌کنند تا در اوایل حرکت، چهره‌ای مسالمت‌جو و دارای مطالبات کم‌هزینه از خود ارائه کنند تا حداکثر امکان جذب از میان گروه‌های مختلف فراهم شود. آن‌گاه که جمعیت شرکت‌کننده به تعداد قابل قبولی برای دست زدن به رفتارهای خشن‌تر و هنجارشکنانه‌تر رسید، مقصد اصلی خود را رو می‌کنند. لذا در صورتی که به هر دلیلی مردم عادی با آن‌ها همراهی نکنند، عملا نقشه‌های آن‌ها با شکست مواجهه خواهد شد.


🌐چنین روندی در اغتشاشات اخیر ایران نیز صورت گرفت. رهبر معظم انقلاب اسلامی در این خصوص می‌فرمایند: 

«از ماه‌ها قبل این‌ها آماده بودند. خود رسانه‌های منافقین اعتراف کردند در همین روزها... کسانی را در داخل نشان کنند، پیدا کنند که بهشان کمک کنند، تا بیایند به مردم فراخوان بدهند. فراخوان را هم آنها دادند. شعار نه به گرانی بگذارند. خب این شعاری هست که همه خوششان می‌آید. با این شعار یک عده‌ای را جذب کنند. بعد خودشان بیایند وسط، اهداف شوم خودشان را دنبال کنند، مردم را هم دنبال خودشان بکشند...کاری که مردم کردند در اینجا این است: اول خب یک عده ای آمدند، البته عده ی زیادی هم نبودند، لکن به مجرد اینکه دیدند که اینها هدفهایشان چیست، در شعارهایشان معلوم بود، مردم صف‌ها را جدا کردند.»


⏺واقعیت این است که کلیدی‌ترین بازیگر در شکست پروژه‌ی اخیر برای بی‌ثبات‌سازی ایران، مردم بودند. برخی مردم ایران با وجود مشکلات و گله‌مندی اقتصادی، وقتی شعارها را مشاهده کردند، سریعا صف خود را از اغتشاش‌گران جدا کرده، علیه آن‌ها شده و عملا این پروژه را ناکام گذاشتند. بصیرت در یک ملت، در چنین لحظات مهمی تعیین‌کننده است.




3.نظیر انقلاب ایران در هیچ جا وجود ندارد



❇️❇️«این حرکت عظیم منسجم مردمی در مقابل توطئه‌ی دشمن با این نظم با این بصیرت با این شور و انگیزه در هیچ جای دنیا نیست و این چهل سال است که ادامه دارد.»


✅این سخنان رهبر معظم انقلاب به مناسبت قیام 19 دی با مردم قم است. در این دیدار رهبر معظم انقلاب اشاره می‌کنند که حرکت عظیم مردمی در طول چهل سال گذشته با انگیزه‌ی تمام از انقلاب ادامه داشته است و این در هیچ جای دنیا وجود نداشته است.


◀️ مرور تاریخ انقلاب‌های بزرگ دنیا مانند انقلاب فرانسه، انقلاب الجزایر، انقلاب روسیه و غیره نشان می‌دهد که با تغیر نسل انقلابی و ظهور نسل جدید، مانند انقلاب شوروی حمایت از انقلاب یا از بین رفته و یا مانند انقلاب فرانسه با یک دوره‌ی رکود مواجه شده و دوباره با سختی‌های فراوان به برخی اهداف خود دست یافته است.


◀️ انقلاب‌های دیگری نیز در منطقه‌ی شمال آفریقا مانند انقلاب الجزایر و انقلاب سودان و مصر رخ داد. اما پس از گذشت مدت کوتاهی همین انقلاب‌های ضد استعماری وقتی با سختی‌ها رو به رو شدند از اهداف اصلی خود عدول کردند و منحرف شدند تا حدی که خودِ بانیان انقلاب نیز به اهدافی که ترسیم کرده بودند پایبند نماندند.


💎 اما انقلاب اسلامی ایران به علت تکیه بر ایمان و اعتقاد و انگیزه مردم پایدار باقی ماند زیرا مردم آرمان‌های خود را فراموش نکردند و ایستادگی کردند.




4.نبردهای سه‌گانه‌ی ملت، ایران و اسلام علیه دشمنان 



🔹رهبرانقلاب اسلامی در دیدار مردم قم با اشاره به اغتشاشات روزهای اخیر، از یک مبارزه سه‌گانه ای اما به هم پیوسته نام بردند: «نبرد ملت با ضدملت است، نبرد ایران با ضدایران است، نبرد اسلام با ضداسلام است.» 


✍️اما این نبردها چگونه ریشه‌های انقلاب اسلامی را هدف قرار داده و انقلاب اسلامی چگونه با این نبرد سه گانه  مواجهه شده است؟


1️⃣تحلیل‌گران متفقند که انقلاب از قلب ملت برخاسته و ملت از آن محافظت می‌کند لذا دشمن نوک پیکانش را به سمت ملت نشانه ‌رفته‌ است. منافقین با مزدوری دشمن، ملت را می کشد و ترامپ هم ملت ایران را تروریست می نامد.


2️⃣از طرف دیگر، ایران خاستگاه انقلابی بود که این کشور را به تنها قدرت مستقل تأثیرگذار منطقه‌ای بدل کرد و هر که در برابر این قدرتمندی عناد بورزد، ضد ایران است حتی اگر به ظاهر شعار ایران سر دهد مانند سلطنت طلب ها و منافقین.


3️⃣اما محتوای اصلی این انقلاب،احیای اسلام ناب بود؛ اسلامی که توانست در برابر نسخه‌های اسلام آمریکایی، اسلام سرسپرده و اسلام وهابی بدرخشد.


4️⃣با توجه به این جمله معظم‌له، می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که دشمنان اسلام با ملت ایران به عنوان محافظان و حامیان انقلاب، با ایران به عنوان خاستگاه انقلاب و با اسلام به عنوان محتوای انقلاب، دشمنی خواهند کرد زیرا این سه در کنار هم انقلاب را حفظ کرده و در مقابل جبهه دشمنان،از ضعیف و تهی شدن آن جلوگیری کرده است. لذا ملت، ایران و اسلام علیه کسانی هستند که شعار ملت، ایران و اسلام می دهند اما ضد اینها عمل می کنند.




5.قرائن آشکار


🔰رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از مردم قم به مثلثی اشاره داشتند که ناآرامی های اخیر در کشور را برنامه ریزی کردند: آمریکا و صهیونیست ها، دولت خرپول حاشیه خلیج فارس و منافقین



برای اثبات نقش این مثلث قرائن آشکاری وجود دارد که برخی از آنها در ادامه ارائه می شود:


1️⃣ اسکات مادل، مشاور ارشد اندیشکده CSIS یازده ماه قبل در مجلس نمایندگان آمریکا گفت: خروجی‌های رسانه‌ای فارسی‌زبان باید توجه‌ها را به این معترضان جلب کنند: از کارگران عصبانی کارخانجات و گروه‌های قومیتی تا فعالان حقوق زنان و معلمان فقرزده. هرچند این اعتراضات محلی و کم‌دوامند، باید به این «خوشه‌های ازهم‌گسیختۀ نارضایتی» کمک کنیم تا به همدیگر پیوسته و به رفتار ضدرژیم قوی‌تری تبدیل شوند

Goo.gl/XHGVJs


2️⃣محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در اظهارات خود هرگونه مذاکره با تهران را رد کرد و گفت جنگ را به ایران خواهد کشاند

Goo.gl/TF9Gup


3️⃣دیدار جان مک کین و رضا پهلوی در کنگره و درخواست جان مک کین برای تغییر رژیم در ایران و دعوت مردم به مقابله با حکومت

Goo.gl/hs38LZ


4️⃣حضور ترکی الفیصل رئیس پیشین اطلاعات عربستان در نشست منافقین در پاریس و اعلام وعده پیروزی علیه ایران

Goo.gl/7Ca5tC


5️⃣حمایت «رکس تیلرسون» وزیر خارجه آمریکا در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان از عناصری در داخل ایران برای تغییر رژیم به صورت صلح آمیز 

Goo.gl/bLfFwC


⬅️و حمایت های مختلف مقامات آمریکایی و صهیونیست از عوامل ناآرامی های اخیر در ایران که به تفصیل در کانال اندیشکده راهبردی تبیین  انتشار یافته است




6.چهار دهه شکست آمریکا از انقلاب اسلامی


📝مقام معظم رهبری صبح امروز در دیدار مردم قم، با اشاره به عصبانت آمریکا از ملت ایران، علت این عصبانیت را، شکست این کشور از حرکت عظیم مردم ایران دانستند.


سابقه‌ی چهار دهه دشمنی ایالات‌متحده با ایران اسلامی، نشان‌دهنده‌ی شکست‌های متوالی این کشور در خباثت‌های خود علیه آن است و اصولاً می‌توان سیاست‌های استکباری آمریکا علیه ایران را، عکس‌العمل‌هایی از موضع ضعف تحلیل کرد.





💡تحلیل و ارزیابی:


1️⃣ نفس وقوع انقلاب اسلامی را می‌توان اولین شکست بزرگ ایالات‌متحده در منطقه ارزیابی کرد. با وقوع انقلاب اسلامی، آمریکا مهم‌ترین کارگزار خویش در منطقه‌ی غرب آسیا را از دست داد.


2️⃣ بنابراین، دشمنی‌های این کشور علیه انقلاب و نظام اسلامی، از بدو جمهوری اسلامی آغاز شد و در حوزه‌های گوناگون ادامه یافته و حتی تشدید شده است.


3️⃣ مهم‌ترین نشانه‌ی شکست آمریکا را در قبال ایران، می‌توان ثبات نظام اسلامی در عین پیشرفت آن دانست. ایالات‌متحده در مقاطع زمانی گوناگون و به صور مختلف، سعی در براندازی جمهوری اسلامی داشته که این توطئه‌ها تاکنون ناکام بوده و همین عامل را می‌توان علت اصلی عصبانیت این کشور تحلیل کرد. 


4️⃣ کودتای نوژه، غائله‌ی تیر 1378، فتنه‌ی 1388 و اغتشاشات اخیر نمونه‌هایی از تلاش جهت براندازی نظام اسلامی است که به دلیل ریشه‌های مردمی امنیت در جمهوری اسلامی، تاکنون ناموفق بوده است.




7.️خدمات مدعیان ایران‌دوستی به دشمنان ایران و انقلاب


📝رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مردم قم: «ازیک‌طرف گفتند جانم فدای ایران، ازیک‌طرف پرچم ایران را آتش زدند!... شما کِی قربان ایران رفتید که می‌گویید جانم فدای ایران؟»


📌یکی‌از دشمنان قسم‌خورده‌ی مردم ایران از بدو انقلاب‌اسلامی، منافقین بوده‌اند که در برهه‌های گوناگون به طرق‌مختلف، دستشان به خون مردم این سرزمین آلوده شده‌است.



💡در ادامه، برخی‌از مهم‌ترین خدماتی! که این سازمان به مردم ایران داشته است، موردبررسی قرار می‌گیرد:



1️⃣ ترورهای کور و بی‌هدف: این گروه تروریستی که در سهم‌خواهی از انقلاب اسلامی ناموفق بود، اندکی پس از انقلاب اسلامی به ترورهای کور روی آورد و نزدیک به 17000 تن از مردم بی‌گناه را به خاک و خون کشیدند.


2️⃣ خیانت به ایران در طول جنگ تحمیلی: خیانت این گروه تروریستی به کشور، در سه حوزه‌ی عمده اتفاق افتاد:


🔸فروش اطلاعات سری کشور به رژیم بعث


🔸کمک‌های عملیاتی به ارتش بعثی در حمله به ایران


🔸بازجویی و شکنجه‌ی اسرای ایرانی



3️⃣ پادویی ایالات‌متحده و رژیم صهیونیستی در پرونده‌ی هسته‌ای: در سال 1381، این گروه با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی، ادعای افشای تأسیسات هسته‌ای ایران را اعلام کرد که باعث ایجاد غائله‌ای شد که به مدت بیش از یک دهه، هزینه‌های بالایی را در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی به مردم ایران تحمیل کرد.


4️⃣ نشست‌های مکرر با نمایندگان کنگره‌ی آمریکا و درخواست از این کشور جهت تحریم ایران



✳️جمع‌بندی:

موارد ذکرشده، تنها بخشی از خیانت‌هایی است که منافقین طی چهار دهه‌ی گذشته در قبال ایران انجام داده‌اند. مسئله‌ای که باید موردتوجه قرار گیرد این است که در حال‌حاضر این جماعت به چه دلیل شعار «جانم فدای ایران» سر می‌دهند؟


منبع: اندیشکده تبیین

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی
این وبلاگ مکانی است برای گردآوری نظرات و تحلیلهای منتقدان و تحلیلگران، پیرامون دومین دوره ی ریاست جمهوری آقای حسن روحانی، تا زوایای مختلف این دولت، در دسترس عموم دوستداران جمهوری اسلامی ایران قرار گیرد و مسئولیت هر نظر و نقدی بر عهده ی منبع آن است.
Designed By Erfan Powered by Bayan